onsdag, april 02, 2008

Två val, hundra borden, eftersom måsten inte finns!?

Jag sitter på italienska kurs och försöker koncentrera mig noga på grammatiken. Telefonen vibrerar tyst. Shit, borde ta det. Rasterna går åt till att ringa jobbasamtal. Du talar så bra säger en annan stranieri (ytis) i min grupp. Grazie svarar jag men jag kan inte grammatik. Och så är det. Jag måste slå om, koppla bort jobb och koncentrera mig så jag hänger med.

Onsdagar innebär halvdagar för barnen, så pizza lunch tillsammans på piazzan, fick menade blickar ifrån alla barnlösa i min grupp (bara jag som har barn men är näst yngst!), jag var ju tvungen att gå 20 minuter tidigt.

Galet nog hade jag blandat ihop dagarna och min telefon ringde med en påminnelse om att jag bokat klipptid, hade bokat rätt men trott det var imorgon. Barnen följde med kompisars föräldrar till kör och simning.

Hemma jobbar, har gått igenom mail. Istället för att göra lite nödvändig research kan jag redigera klart, det tar bara 2 timmar så är det klart. Vad stoppar mig?

Inga kommentarer: