tisdag, april 29, 2008

Tuesday morning

Maken fick för sig att kliva ur sängen 06.30, lille O strax därefter och jag och lilla H vid 07.00. När man då börjar skolan 08.30 har man tid för en mysmorgon. Varför går vi inte alltid upp "i tid" undrar man efter en lugn morgon.

Det regnar igen i Ticino. Regnperioden som ska vara i mars kom aldrig, den är här nu istället. När regnet lättar blir det väldigt varmt, långt över 20, och solen bränner. När regnet faller är det 18 grader. Vi längtar efter att dra ner till stranden med en middagskorg efter skolan. Förra året badade vi den här tiden...

Det är dags att ta tag i den lilla söta trädgården. Detta blomtest fann jag inne hos Ina, I'm tydligen a daffodil :) But I dont know...

"You have a sunny disposition and are normally one of the first to show up for the party. You don't need too much attention from the host once you get there as you are more than capable of making yourself seen and heard"

4 kommentarer:

Solrosfrö sa...

20 grader även här ;) Men det är nog ytterst tillfälligt...

Var dags glimtarn sa...

Jessika- såg det på morgonnyheterna att solen lyser över Sverige, härligt!

Petra sa...

För mig som inte känner dig så låter prästkragebeskrivningen lik dig som jag uppfattar dig :)(blev många dig men vad göra?)

Var dags glimtarn sa...

Petra - Ha ha, jag ger nog en förskönad bild om vem jag är ; )