torsdag, april 24, 2008

Stockholm

visar upp sig ifrån sin allra bästa vårsida när jag råkar vara på besök. Lovely.

Dagens första frustrationskrik (ja jag är känslomänniska och skriker när andan faller på) var i lillebrorsans hall, när jag ur den vackra skopåsen jag lagt vantarna på packar upp en grå och sen en svart stövel. Gravid mossig. Annars brukar jag trippa ut i tofflorna när jag varit gravid tidigare. Måste finnas något statistisk sammanhang mellan skor och graviditet. Valet blev iaf lätt, jag reste ju hit i ett par skor med. Dem fick de bli.

Och jag är inte nojjig över klädsel. Men morgonstress och olika stövlar i ett hemland där man inte längre bor och har skor, i kombo med att jag liksom inte fattar hur man kan packa två omaka stövlar till jobbmötena utlöste skriket. Och lillebrors lilla familjs skrattsalvor följde. Då kändes det bättre,

Finfina möten och extra kul att träffa en "kollega i branschen och bloggpolare i ett och samma paket" :)

8 kommentarer:

Åsa sa...

Nu ska jag äntligen fråga! Vilken är din bransch?

Peace in mind sa...

Lovely day minsann:) Stockholm kan leverera ibland.

Var dags glimtarn sa...

Stumpan - Wannabe författare?? :D Ha ha, jag väljer att vara barnsligt hemlig...:O

Anna - Yes she can :)

Peter Barlach sa...

Välkommen hem!

/Peter

Var dags glimtarn sa...

Peter - Välkommen och tack :)

Solrosfrö sa...

vdg: Underbar är hon vår huvudstad :) Jag förstår din frustration! Man packar ju snålt och kombinationerna är oftast viktiga. Men du får väl helt enkelt köpa ett par nya stövlar då ;)

Borsökna Östergård sa...

...och den "härliga, välförtjänsta känslan" av att se sin bok publicerad får man ju bara OM MAN SKICKAR IN SITT MANUS!!!!!!!!!!!!!
kram

Var dags glimtarn sa...

Jessika - Shoppat loss på Acne idag :O Men stövletterna får duga ;)

Ankie - Vad menar du, är det ingen som hämtar den ur byrålådan!?! :D
Det finns en liten Alfons i mig: ska bara pilla lite i texten först först...