onsdag, april 02, 2008

skor skor skor skor

Fetisch. Gick in i en butik idag, hade hela 4 minuter på mig. Jag är snabb som en vessla, då jag har provstorleks storleken hann jag testa 3 par. Jag är kär kär kär, i dem alla 3. Ett par svarta, låga converse, men det var inte converse, de var blanka men inte uberblanka, utan som siden och materialet såg ut som det även fast det inte var det, de hade dock krämvita tjocka sammetssnören. Vore toppen till jeanskjol och annat. Ett par låga sommarstövlar i sandfärg, lite cowboy men bara lite lite, hålade i skaftet men ändå diskret snygga. De sista är lite galna, men jag gillar galna skor med. Höga som converse, i blankt grå med de coolaste knäppningar. Cravings. Det bästa med att enkom ha 4 minuter är att man inte hinner handla utan gott får suga på karamellen. De svarta blir mina imorgon.

En klar fördel med att bo i eller ok bredvid nära nära Italien är det stora stora utbudet skitnsygga skor!

17 kommentarer:

sara sa...

Jag vet, jag vet... De allra snyggaste skorna! :)
Jag måste jobba massor nu till Pradashoppingen. ;)

Var dags glimtarn sa...

You work girl ; ) Du vet att ni måste ta er över gränsen för att nå outleten väl!? Ca 1 timme ifrån Milano, kanske är det där vi möts upp;) *S*

sara sa...

Den ligger i Schweiz alltså?

Var dags glimtarn sa...

Ouleten yes!!

sara sa...

Ok, men för Prada kan jag klättra över berg! :)

Var dags glimtarn sa...

HA ha, det är så värt det, dessutom finns massa annat där..... En dag går ehm snabbt! Så får ni sova hos oss, och ta Milano nästa dag :) Lite aperitivo vid vattnet och en sjurätters italiensk tapas på vår favvo restaurang?

sara sa...

Aperitivo och sjurätters italiensk tapas?! Absolut! Men du, vi är ju i Basel 22-25, och så långt är det kanske inte från Basel? :)

sara sa...

22-25 maj alltså.

Solrosfrö sa...

De svarta lät intressanta... men jag tror jag belägger mig själv med köpstopp ett tag nu :)

Var dags glimtarn sa...

Nej men kom då!!! Det tar väl ca 2 timmar ifrån Basel!?!? Jag vet inte riktigt, det är ju en del berg i vägen men nära fågelvägen! Ska jag kolla upp?

Var dags glimtarn sa...

Jessika - ja den där p:sen svider ett tag....

sara sa...

Ja, snälla kolla! :)

C. Meow sa...

Pradaoutlet!!!??? Tror jag fick hjärtflimmer av avundsjuka nu ;)

Peace in mind sa...

Vi får ordna en temaresa till Pradaland, alla bloggare tillsammans:)

Var dags glimtarn sa...

Sara - I will

Camilla - knappt 25 minuter hemifrån :O
Anna - vilket prada party det vore :)

Petra sa...

Jaaaa, en chartrad buss med bloggtanter! Kan ni hämta upp mig i Malmö?

Var dags glimtarn sa...

Håll tummen högt i Malmö Petra :D!