tisdag, april 29, 2008

Regnet öser ner och likaså inläggen

Men jag tar en liten paus. Jag måste fokusera. Plötsligt har jag blivit enormt ofokuserad. Skyller iskallt på att det gror en liten i mig.

Men hon heter Hsiaoming och inte Chao Ming. Och hon har skrivit ett litet inlägg till den där som träffar henne ibland, i fantasins värld. När texten mognat en aning kommer den. Tidigare har jag bara öppnat blogger och skrivit. Kanske är det bäst för mig att göra så. Men det blir så utlämnande på något sätt. Och så undrar jag genast varför det inte kan få vara det. Hm. Det är ju bara ett experiment.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsätt gärna exprimentera. Kanske blir det en bok istället för samtal med taxichaufförerna.

Kram
Zäta

Borsökna Östergård sa...

Allt behöver ju inte bli en bok...Man kan ju bara skriva också...

Peace in mind sa...

Att skriva är en kick, att låta orden leva och röra sig i nya banor ger så mycket, oavsett vad det resulterar i:)

Var dags glimtarn sa...

Ankie - absolut, jag har inga bokplaner om Hsiaming!

Anna - Jag är mer glidare än resultatfokuserad när det handlar om skrivande .Detta var bara ett skrivarexperiment, har aldrig skrivit ngt om eller för vuxna förut.

Var dags glimtarn sa...

Zäta - Tja :) Det är mest skrivarglädje!

Anonym sa...

Skrivarglädje är icke att förakta. Men du har liksom något mer, en förmåga att hålla stilen, som jag gillar skarpt.

Ha en riktigt fin valborg!
Kram
Zäta

Var dags glimtarn sa...

Zäta - Tack snälla nu blir ja glad :)

Dito!!

Dubbelörn sa...

Skriv, för du har förmågan att fånga läsaren med dina ord o rader.

Tror det finns så många superduktiga som du som sitter o trycker i byrålådan o fram kommer istället dessa dussinvaror av ändlösa deckare... same, same. Inget nytt o inget intressant!

Hade gärna köpte en bok om din story om Hsiaoming istället ;).

Varma kramar