onsdag, maj 21, 2008

100 läskiga drömmar

Så kändes det i morse. Jag drömde om testet jag skulle få svar på idag. Hundra gånger, stress, fel, sorg. Varvat om mamma. När klockan ringde var jag helt svettig.

Jag ringde 09.00, men de ville återkomma. Bättre att läkaren själv ringer sa de.

Tror jag fick handsvett för första gången.

Väntade.

Hade en kort telefonkonferens.

Då ringde de.

Is i magen.

Ringde upp direkt efter jag lagt på den andra luren.

Low risk.

No tocsoplasma (eller hur det stavas)

Pffeeeww. Klappar Juno och säger att allt är nog bra.

Nu ska jag ringa och säga godmorgon till mor Brittania.

I natt tänkte jag sova gott.

12 kommentarer:

Anna sa...

Skönt, bara att gå vidare med lättare steg!

Och försöka sova bättre... ;o)

smultron sa...

Jag hoppas att du får sova gott i natt. Och tänk om Juno är en Juno? Jättefint namn :)

Var dags glimtarn sa...

Anna - Jepp, du har helt rätt.

Smultron - Tack. Ja tänk? Då får hn heta det :)

Smartasmia sa...

Stackarn! Inatt är jag säker på att sötaste frun får sova lite bättre. Alltid obehagligt att vänta på testresultat. Men jäklans skönt att det var ett bra sådant. Ta hand om dig där ute

Dubbelörn sa...

Så skönt att det obehaget är över... Gå in för de positiva tankarna. Juno låter hur fint som helst ;)

Kramar

Solrosfrö sa...

Andas ut och sov sött inatt. Kram!

Var dags glimtarn sa...

Smartasmia - tack pärlan!

Dubbelörnen - I will :)

Jessika - Tack! Kram

Åsa sa...

Puh så skönt. Det låter obehagligt det tocsot, vad det nu är. SOv så gott i nattt:)!

Var dags glimtarn sa...

Stumpan - jag det är en lättnad....Tack :)

sara sa...

Vilket härligt besked!

Peace in mind sa...

Å, vilken suck jag drog, av lättnad. Sov så gott på ditt söta öra i natt. Kram i massor:)

Anonym sa...

Vad skönt!
Hoppas din mamma mår lite bättre också!

Sov riktigt gott!
Kram
Zäta