onsdag, maj 28, 2008

Uppmaningen rullar vidare....

För tio år sen :

1998 var ett riktigt kul år. Jag tog först min examen, fick två jobberbjudanden efter att ha jagat anställning, hade svårt att välja, två starka intressen men som skiljde sig markant. Jag fick alltså således mitt första som det kändes "riktiga" jobb. 1 augusti för 10 år sedan gifte jag mig med min make i lilla runda Ersta Kyrka på söders höjd. Vi firade tills planet tog oss på smekmånad dagen därpå. En hejdundrande kul fest som vi lite lever på än. Ha, i år får vi göra en ny skiva, hög gravid kvinna vill fira :D

5 platser jag bott på:

1. Viksjö
2. Hälsningegatan Stockholm
3. Addis Abeba
4. Richmond Surrey
4. Melbourne

5 jobb jag haft:

1. Brevbärare
2.Hemtjänst
3.Uthyrd kontorsråtta
4. Au pair
5. Researcher

5 saker jag ska göra idag:
1. Packa upp resväskan
2. Prata länge med lille O som inte har en bra kompis tid
3.Laga pannkisar
4. Läsa ut boken jag fick utav Allvarliga Anna
5. Eventuellt skicka in mina jobbkvitton.......

Update : jag fick ett mail, där stod att jag skulle lista 5 dåliga egenskaper med, ha ha, missade det, som en lite freudiansk "slip".

Ok här kommer de:

1. ivrig, vill vidare, helst direkt.
2. blir snabbt irriterad om jag redan förklarat en gång men det inte gick in....
3. lite pedant med att det inte ska ligga prylar på gemensamma ytor (typ pedant ha ha, lite?)
4. taskigt tålamod med personer jag inte gillar. De är oftast långrandiga, get to the point now will jag skrika.
5. Säger till kunder att de måste skärpa sig. Det är nog inte helt diplomatiskt alltid :D Vad man nu kallar den egenskapen...

...och hur lät detta, egna dåliga egenskaper och jag skyller ifrån mig på andra skrattar själv gott!

6 kommentarer:

Annie - PD sa...

Det är riktigt skoj att läsa alla sammanställningar :D

Petra sa...

Så kul att läsa och jag är imponerad av variationen på ställena där du bott! Addis Abbeba. Det var en plats på "Den försvunna diamanten". Jag skulle nog inte vilja bo där...men jag är imponerad:)

Petra sa...

Så kul att läsa och jag är imponerad av variationen på ställena där du bott! Addis Abbeba. Det var en plats på "Den försvunna diamanten". Jag skulle nog inte vilja bo där...men jag är imponerad:)

Var dags glimtarn sa...

Annie :)

Petra - det är sagolikt vackert i Etiopien, bådenautr och människorna. Men annorlunda. Jag gick i svensk skola där!

Solrosfrö sa...

Kul att lära sig mer om dig!

Var dags glimtarn sa...

Jessika - : )