tisdag, maj 13, 2008

Mörkerseende

Vore toppen just nu. Det blev svart. Och ficklampans where abouts vet jag inte. Hur ska man se proppskåpets virrvarr när man inte ser? Hur ska man gå på golvet utan att dra djupa andetag i mörkret när jag nyss såg en liten skorpion som snabbt sprang och gömde sig? (ok de är europeiska skorpisar, gör inte ondare eller är farligare än en geting, men ändå...)

Varför är maken aldrig hemma när proppar går? Ok, nu ger sig blindstyret ut i djungeln. Som det känns..... Datorn får lysa upp lite, men batterierna tänker säkert dö mitt i.

update: Datorns batterier höll, men ljuset var svagt. Jag steppade lika försiktigt och stilla som en panter på span. Väl vid proppskåpet använde jag känseln, aha, ngt sticker ut, tryckte in. Varde ljus! På vägen tillbaka, i ljuset, trampade jag på en legobit. Mörker kanske inte är så illa trots allt.

6 kommentarer:

Dubbelörn sa...

HAAA! Här är en som vet precis var min ficklampa finns o även tändare o ljus! Man är väl ingen amatör när man flyttat ut på vischan ;)

C. Meow sa...

Jag brukar använda mobilen som ficklampa MEN har faktiskt lärt mig och hängt upp ficklampan på ett bra ställe. Fast nu kom jag på att batterierna är slut! F*n!

Annie - PD sa...

Det är som strömavbrottet känner av när det är mest olämligt att komma :D

På torpet har jag stapplat fram med ljusstake i handen på isigt golv och vinden som vinder. En vindpust till och ljuset slocknar precis när jag kommit fram till proppskåpet. Totalt mörker...

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - jag tror att jag är organiserad, tills jag märker att det bara finns brända tändstickor kvar i paketet....Ficklampan snor barnen till lekar och finns aldrig mer :)

Camilla - ha så är det ju, hittar men den så finns inga batterier! =murphy

Annie - jag hade datorn som lös lite ;)

Solrosfrö sa...

Ont ont ont - legobitar är det värsta som finns att trampa på!

Var dags glimtarn sa...

Jessika - yes de gör så jkla ont att trampa på, de små bitarna!