torsdag, maj 22, 2008

No business

Idag är vi lediga. Jag är gräsänka. Jag har 3 barn i huset. Det ösregnar. Vad ska vi hitta på?

En halvtimmes packning står på mitt och lilla H:s schema. Jag är blank. Och trött idag. Skyller på poolbygget Juno pysslar med.

Vem har lagt mitt pass någonstans??!!?

Update: Jag går ner och kikar vad barnen gör, de leker och stänger dörren. Jaha, that ends me thinking "what should a good mother do today"? Men kanske drar vi på bio i eftermiddag och fångar några regndroppar på våra nosar.

11 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

Gå ut i regnet och ta lite kort vettja! Här regnar det inte, men jag fick sån lust med regn...

Anna sa...

Vi kunde fått lite av ert regn kanske, för här har det nog inte regnat på en dryg månad.

Förresten; ju mer jag tänker på det, desto mer förtjust blir jag in arbetsnamnet Juno – oavsett kön. Kör på det, säger jag!

Var dags glimtarn sa...

Jag har ingen regnjacka :O. Usch sånt har jag aldrig köpt. Jag är nog ingen mullemorsa, alls.

Var dags glimtarn sa...

Anna - :D. Juno, vi smakar vidare på det men än så länge är det arbetsnamn.

Dubbelörn sa...

Äh, ta fram ett spel el se en rolig film... Gå inte ut i regnet, solen kommer snart tillbaka ;).

Är också ensam här hemma med sonen. Kära mannen är i Stockholm o frotterar sig med näringslivet ;). Vi har favvismaten som alltid... risotto. Något positivt är det när far är borta ;)

Kram

RANA sa...

Juno - sååååå fint.
/Rana

Mustardseed sa...

Baka något enkelt men supergott, typ chokladbollar eller kladdkaka!

Peace in mind sa...

Vila och mys,är mitt tips. Bara vara och andas, och barnen kanske kan roa sig med varandra. Kram:)

Var dags glimtarn sa...

Dubbelö - Spel är alltid en hit...

Rana - :D!

Moderna - Mm, kärleksmums kanske!

Anna - Ja det har jag iaf gjort fram tills nu :=)

Anonym sa...

Du skulle kanske kunna lyckas med konststycket att låta en halvtimmas packning ta hela dagen. Sånt är jag bra på. Att låta saker ta orimligt lång tid. Det är såå skönt att inte stressa. Tänk på att du ändå måste vara explosiv när det är dags att byta flyg på vägen till Svedala.

Var dags glimtarn sa...

Zäta - ha ha, nej jag packar ubersnabbt, jag kan inte packa långsamt !:O Ja det är relativt snabb mellanlandinng, alltid för mig, hur visste du det!?!