torsdag, maj 15, 2008

Randig panna

Lägger pannan i veck så den bir randig. Gnuggar geniknölarna och magen. Hur gör jag nu.

Mitt lilla bolag har fått 2 enormt stora kundförfrågningar. Samtidigt. Extremt roliga uppdrag. Mitt gebit med, no doubt. Jublade så högt att jante slog sig hårt i pannan och inte ställde sig upp igen. Mest för att jag kom rekommenderad till dessa företag. Som bägge ringde inom samma 24 timmars period. Tack kära goda godheten och kära gode modet för att jag tog klivet och möjligheten till att bli egen.

Detta klarar jag. Klart jag klarar det. Juno häng med på en kul försommar. Nu är det slut på semester och massa tid över. Nu ska vi ut och jobbresa! Om det är så att jag tackar ja när min randiga panna vecklat ut sig. Smickerkänslan får lägga sig och fru verklighet måste ta lite plats igen. Jag tar inga stora beslut när jag har PMS, jag tar inga stora beslut när jag är full av smickerkänslor. Det blir mest pannkaka då.

12 kommentarer:

Annie - PD sa...

GRATTIS :D
Det kommer självklart att gå strålande, något annat finns inte!

Var dags glimtarn sa...

Annie - jag känner attityden och det smitar av sig :D Tack!

Dubbelörn sa...

Sug åt dig o njut av det! Det är det här som ger flyt i livet ;)

Kramar o grattis

Anonym sa...

Vad kul! Grattis!

Nu blir jag nyfiken på vad du har för företag, men det kanske inte är lämpligt att berätta på bloggen.

Berätta gärna mer när det värsta glädjesvallet lagt sig. Eller varför inte nu med en gång, det är så roligt att läsa när det går bra!

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - Tack, vet du jag är bara så glad att ha fått förfrågan av dessa att det räcker att njuta av länge :)

zäta - nej jag håller det "off blogg" känns bäst så :) Det lär märkas om jag tackar ja får då blir här inte så många inlägg ett tag:O

Var dags glimtarn sa...

zäta - och tack! Jag blir jätteglad!

Anonym sa...

Vad kul att det går bra för dig och ditt företag! Måste kännas skönt att vara efterfrågad. Klart att du inte ska lyssna på Jante, utan tillåta dig att vara glad.
/Anna S.

Borsökna Östergård sa...

Åh, vad roligt! Du är vass!!! Tacka ja, av rätt anledning bara... :) kram

Var dags glimtarn sa...

Anonym - :) Tack!

Ankie - ja du vet känslan, precis...av rätt anledning. Egentligen finns det ingen anledning att tacka nej....men svårt att ta 3 stora uppdrag samtidigt. Jag ringer dig om det blir så! Kram

Minna sa...

GRATTIS!!!!!

jag önskar att jag kunde vara lika glad över mitt skitjobb (och med det syftar jag såklart inte på ammaledigheten)

Solrosfrö sa...

Grattis! Låter hur spännande som helst och det är klart att ni fixar det - du och Juno!

Var dags glimtarn sa...

Minna - Jag önskar alla fick känna glädje över sitt arbete....men ärligt, det är inte alltid uberkul ; )

Jessika - Tack!! So far är vi ett team som mår toppen tillsammans:D