torsdag, maj 15, 2008

Osorterat

är det i våra sko förvarningar. En sko är min, maken ligger i nästa låda (maken till skon då), oj en vintersko som borde vara i vinterförvaring, shit vart är den andra av denna sandal, någon? Imorgon ska jag sortera. Imorgon....

Maken (inte skon utan min) kom hem med vita Acne skor till mig, höga tygskor = I love. Som grädde på moset en bomullsklänning ifrån Zadig Voltaire i finaste grå, som jag kan växa i men fortfarande vägra gravidkläder. Jag saknar ord. Nej. Jag är barnsligt glad.

Carla, är det fint namn på flicka?

Ja som sagt osorterat och läggdags.....

15 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Låter som om du var gravid el nåt... ;)

Carla är är mycket fint tjejnamn :)

Kram

Anonym sa...

Bidde så avis när jag såg badbilderna.

Kan stolt meddela att maken sorterade undan alla vinterskor i en bananlåda häromdagen.

Carla vet jag en gammal gaggig tant som hette så jag har tyvärr för negativa associationer för att kunna uttrycka mig positivt om det namnet.

Ha en riktigt skön helg, även om hjärnan kanske är upptagen med jobb-funderingar!

Kramar
Zäta

Anonym sa...

Carla ar superfint!

Var dags glimtarn sa...

Dubbel - eller hur. Fatta, jag har sorterat skolådorna nu!! :)

ZÄta - ja namn är ju ofta associerade med snälla dumma och blir laddade....Jag sätter ändå upp det på min lista ;)

Silvia - funkar bra i Sve samt Italien, är det vanligt här?

Nässelblom och choklad sa...

Wow, vad snyggt - vilken make du har! Jag tycker om namnet Carla, allra helst med italiensk betoning. Det är riktigt fint det.

Var dags glimtarn sa...

Nässel- han är go för det mesta ; )Carla på italienska är finast tycker jag med...

smultron sa...

Hej! Jag är totalt namntokig och har fram till helt nyligen ratat namnet Carla. Men nu börjar det smaka gott, riktigt gott faktiskt...

Var dags glimtarn sa...

Smultron - Hej och välkommen! Har du namntips till oss!?!?

smultron sa...

Det kan jag nog ha. Vet ni att det är en tös ni väntar på?

Såg en lista lite längre bak. Ska kika på den först så återkommer jag ifall det dyker upp några förslag!

Var dags glimtarn sa...

Smultron - nej vi har ingen aning! Jag tycker tjejnamn är svårare bara .)

Solrosfrö sa...

Jag har ju en Klara och en Karl Erik, så naturligtvis gillar jag Carla :) Klara kallade sig själv för Carla som liten förresten. Hur gulligt som helst!

smultron sa...

Anita
Esther
Fiona
Hilma
Ilse
Inez
Lilly
Maj
Minna
Olivia
Rosa
Solveig
Stella
Vera
Viveka

Några spontana förslag från mig!
Jag vet inte riktigt vilken smak ni har så kanske inget är i er stil.

Anonym sa...

Lilly är ju underbart!

Anna sa...

Jag kan säga detsamma:
Imorgon ska jag sortera, imorgon...

Var dags glimtarn sa...

Smultron - wow vilken lista, tack :) Gillar Ilse (släktnamn) och Minna, Lilly har jag en väninna som heter....


Anna - ja det är lät så......manana manana.