måndag, maj 12, 2008

Mästare hitåt

Jag behöver en trädgårdsmästare. Fast vi bara har en pytteliten underbar trädgård.

Jag har gjort helt fel. Inbillat mig att man kan plantera som i Sverige, att hundra små frön blir 10 plantor. Här blir det just 100. Hjälp. Tomatplantorna tar över, cherry, päron you name it. Jag satte allt. Snart kan man inte längre gå utan att trampa på plantor.

Jag behöver lära mig hur jag planterar i en trädgård som ständigt står i sol, men som ändå har årstider sett till temperatur. Jag måste ringa en trädgårdsmästare. Som jag kan få strutta efter och lära mig säga pomodoro cherry utav.

5 kommentarer:

RANA sa...

"Hjälp, hundra frön blir hundra plantor..."

Gud, vad gulligt på nåt sätt.
Kram, Rana

Var dags glimtarn sa...

Rana - och alldeles läskigt :O! Vad gör jag nu :)

Annie - PD sa...

Aaah, men skicka några hitåt :D

Var dags glimtarn sa...

Annie - önskar att det gick! Men de åker i grönsaksoppen :(

C. Meow sa...

Ha, ha vad söt du är :D

Vårda dem ett tag så ska du se att du säkert lyckas ta död på några stycken ;P