fredag, maj 16, 2008

Zlatan triss

Det är fotbollsfeber här. Invid oss kommer tyska landslaget sätta bo snart. Hela Schweiz verkar rusta för EM.

Tjugo minuter ifrån oss, sätter det svenska landslaget ner sina resväskor den 4 juni. Vissa i familjen kan inte riktigt vänta tills de landar på Agno.

Alla svenskar boendes i Ticino är inbjudna till svenska träningsmatcher, samt, att mingla med svenska landslaget på en stor buffé på nationaldagen den 6 juni.

Där kommer man kunna se lille O alias Zlatan, lilla H alias Zlatan och Zlatan själv vad vi förstått. Gulblåa tröjor och målade i fejset vill de små alias vara.

De andra är nog väldigt välklädda. Men våra ungar tänker visa vem de gillar mest. Och ja, nationaldagen superfint hotell, stylish, embassy people, men de får som de vill....Tänker jag.

Själv tycker jag det är toppen att få svensk mat serverad på Villa Sassa, mingla med svenska fotbollsproffs (som alldeles säkert vill mingla med mig) i goda vänners lag.

Vi bjöd genast med svenskar ifrån Italien, sa att vi minsann är en stor svenskitaliensk familj. Här ska firas nationaldag!!!

Och.....är det landslagets eller skattepengar som går till detta arrangemang tänker jag torrt. Usch, sluta tänk och njut! Det är ju skitkul!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad många fotbollstokiga som skulle bli avundsjuka på er! Träffa Zlatan går inte av för hackor...
/Anna S. (fd fotbollstjej)

Petra sa...

Oj, jag visste inte ens att de skulle hålla till i Schweiz. Låter som värsta bästa nationaldagen!

Borsökna Östergård sa...

Det låter just precis som skitkul! Kan du be om autograf till mig från Zl...

Var dags glimtarn sa...

Anna S - jag spelade fotboll i många år jag med :) Jag undrar om jag kan ha en blågul tröj a;D

Petra - Ja eller hur! :)

Ankie - Skitkul tror jag med. Ha ha, jag kan kopiera en om jag får en ?:D

Var dags glimtarn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
RANA sa...

Folkfest!! Det blir underbart! Jag är helt borta vad gäller fotboll, men jag fattar nog ändå. Kram! Rana

Solrosfrö sa...

Ja men vi kommer vi med då!!!

sara sa...

Jag har noll koll på fotboll och vet knappt hur Zlatan ser ut! ;) Men det låter ändå hur kul som helst.

Var dags glimtarn sa...

Rana - :D

Jessika - Come over!!
Sara - Jag känner nog igen honom :D