söndag, maj 11, 2008

utlandsvenska barn

Vi leker frisör, jag älskar den leken. Att bli pillad i håret är som att få massage för mig, total avslappning.

Lilla H : Jaha, vill du ha benet i mitten eller?
Jag: Eh.....du menar mittbena?
Lilla H: ojojoj du har massor med möss i håret! Nu måste vi tvätta.
Jag: Eller löss?

Vid läggdags: -Mamma jag hatar den svenska klockan! Allt är tvärtom, det är faktiskt apjobbigt att tänka tvärtom hela tiden! (och jag undrar, säger man apjobbigt?)

Imorse enades vi om att hon kan säga tio och femtiotre, precis som förken ur, det är faktiskt korrekt, även om man kanske säger 7 minuter i 11. Då slutade hon hata. Pffew. Sen frågade hon om senora ur finns i Italien/schweiz. Allt tänks dubbelt. Jag glömmer ofta det. I have no clue, någon?

7 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Den leken älskar jag över allt annat!!! Finns absolut inget bättre än att bli pillad i håret ;)

Gissa om jag är avis!!! Svårt att få en snart 18 åring att pilla på en längre *skrattar*

Kramar

Anonym sa...

Charmiga felsägningar! Visst är det skönt när någon pillar i håret.
/Anna S.

Anna sa...

Språksötma, eller hur var det nu!?
:o)

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - förstår att det inte är så lätt :)

Anna S - felsägningar är härliga :) Men jag tror att det är en del språkförvirring:O

Anna - Språksötma bra ord :)

Minna sa...

jag säger apjobbigt!

Var dags glimtarn sa...

Minna - toppen :D

C. Meow sa...

Det bästa med att vara barnvakt är hårpillandet :D