lördag, maj 03, 2008

Huset är tyst

Vi såg på äventyrsfilm allihopa igår, till 22.30. Huset är tyst men jag är minsann vaken. Sen jag blev gravid har jag blivit relativt morgonpigg. Konstigt nog kan jag inte ligga kvar i sängen.

Funderar över när det är dags att köpa mammakläder, klämmer in mig i jeans än men nu är det för varmt för jeans, går över till tshirt klänningar och korta leggings. Magen har växt hela 3 centimeter. I Stockholm var den gigantisk, men det var bara gaser, försvann på hemmaplan igen.

Tänkte baka så här om morgonen när barn och make sover. Men kommer för mitt liv inte på vad. Honungs och lingonbröd och ehm sockerkaka?

Update: Huset är snart fullt! Solen lyser, det är 25 grader och kväll, vi ska äta hemmagjord sushi, fisksoppa och jordgubbar med grädde med familjen dansk/spansk och familjen columbiansk/skottsk. I lilla trädgården, ungar och allt, som alltid, relaxed.....

5 kommentarer:

sara sa...

Hälsa dem att min man alltid lagar mat. Och han är italienare.
Bakar gör jag aldrig, heller. :)

Var dags glimtarn sa...

Sara - ha ha tog bort det sista, kände att jag tjatar om maken och mat. Varför är alla kända kockar män men ingen verkar ha en hemma?

Anna sa...

Att baka i ett tyst hus är själabalsam.

Det gäller att passa på.

Var dags glimtarn sa...

Anna - instämmer helt. Jag älskar att baka, pappa är bagarson och jag tror det sitter i generna hos mig.

Solrosfrö sa...

Kladdkakemuffins :)