torsdag, maj 22, 2008

Advokado och en öl

Jag stekte vitlök, skivade cherrytomater och gul lök. Jag blev vansinnigt hungrig. Tog en avokado och åt den ståendes vid spisen, öppnade en alkoholfri öl. Och det kändes som fredag. Ölen var god. Clausthaler. Den ska jag köpa igen, smakar som vanlig öl. Sen drack jag en San bitter med is. Den tredje idag. Juno får inte mer vatten idag, jag är trött på vatten.

Vi gick på Indiana Jones. Jag somnade, om vartannat. Om vartannat vaknade jag av musiken. De tre barnen hade stora ögon. Lille O sa högt - men han är som en clown Indiana Jones mamma! De har hajjat att man inte kan göra så på riktigt, sånt som Indiana gör.

Jag har packat, lilla H har packat. Vart är nu passen?

Imorgon hoppar vi på planet till Stockholm. Sover hos pappa/morfar. Kalasfirande för guddotter på lördag dag, lördagkväll hos lillebror. Jag ska snusa på baby! Vi ska glo på melodifestivalen. Fast jag avskyr schlagers som gammal "rockböna", känns det härligt svenskt.

Maken ringde ifrån London. Vi kan väl flytta hit sa han, med mjukaste rösten. Det betyder oftast att han har ett konkret erbjudande. Och att basen skulle vara England. Jag känner efter en sekund, leker med tanken. Jag är ju halv britt. Men har ingen egentlig känsla att jag är det. Trots att jag stundom bott där som barn.

9 kommentarer:

Anonym sa...

För en så hemkär och flyttobenägen typ som jag låter det som rena grekiskan. Ena dagen pratar ni om att flytta tillbaka till Sverige, andra att bo kvar i Swei.. (äsch, varför var det inte Italien, det är lättare att stava) och nu plötsligt England, bara sådär.
Jag förstår att det såklart inte bara är "sådär..." men hade min man ringt mej och frågat om vi skulle flytta till England hade jag bett att starka män stod beredda med tvångströjor när han landade på flygplatsen igen.

Annie - PD sa...

Spännande - London är kul med rätt umgänge :)
Och välkommna till Stockholm idag!

C. Meow sa...

Hoppas att dagarna i Stockholm blir härliga ... Ska bli spännande att se var ni hamnar till slut ;D

Anna sa...

Många härliga tankar på samma gång; fick alla plats eller var det någon som sprang bort!?

;o)

Trevlig resa!

Var dags glimtarn sa...

Zäta - ha ha, vi är ena globetroters, och älskar att ha hela världen för våra fötter. Att möjligheterna finns! Men desto fler vanmöjligheter, desto svårare!

Annie - Tack:) London är kul ngt år eller två, men sen får jag nog...

Camilla - det tycker jag med :D

Anna - jag tror jag fick med alla :O Tack :)

Solrosfrö sa...

Så modiga ni är! Jag skulle ha fegat ur vid första utlandsflytten tror jag...

Anonym sa...

Vet inte om du åkt än, men hoppas du får en härlig tripp till Stockholm och en fin helg!

Stora kramar
Zäta

sara sa...

Ciao från Basel! :)
Är lite avundsjuk på ert liv i alla möjliga länder. Spännande att höra fortsättningen sen!

Var dags glimtarn sa...

Jessika - det tror inte jag! Man får blodad tand och brett synfält ;)

Zäta - tack!

Sara - Ciao! Hade ni det bra?