måndag, maj 05, 2008

En liten brorsdotter!!!

04.55 kom ett sms, nu jävlar blir det bebis stod det. Och ja det var i sista sekund denna lilla tjej kikade ut, för idag var hon 14 dagar "sen" och skulle annars ha vräkts!

Lillebror är tvåbarnsfar till två små tjejer :) Denna lilla flicka blev det så att jag namngav. I januari hade de en liten namnlist på sitt kylskåp och jag skrev oblygt till Holly. Holly blev det!

Jag gråter en tår och kikar på flyg hem, att ta lilla H och lille O i varsinn hand och resa till Stockholm när maken ändå är bortrest och skolan stängd. Om det inte är för hiskeliga priser.

Så kikar jag emot min babyticker, 199 dagar mellan kusinerna, not bad.

Namngav min bästa väninnas lilla tös för nu två år sedan. Det är en Saga sa jag, en Saga blev det. Själv har jag inga namn till vårt numer lilla foster. Tipsa gärna, vi är helt blanka.

13 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Namn är definitivt inte lätt. Vi ville ha ett namn som fungerade både här i Sverige o i pappas hemland. Dessutom ett namn som inte "alla" hade. Vi fick ta telkatalogen fr bägge våra storstäder till hjälp *skrattar*.

Tjejnamn var ändå det minsta bekymret, värre var det med killnamn. Men vi fann de två namn vi behövde ;).

Kramar

Peace in mind sa...

Snacka om att du kommer få en diger lista till lilla människan därinne. Jag återkommer när jag funderat klart!

Borsökna Östergård sa...

Du får några fina killnamn:
Per-Martin
Carl-Johan
Fredrik
Henrik
Robert
Gösta
Jag kommer återkomma med mer...Sååå kul!

Karin sa...

Namn som ska funka på flera språk är jobbigt, vi ville ju ha ett namn som skulle funka på svenska, hebreiska och engelska. Nu vet vi iofs att det är en tjej som är på g och vi har enats om ett namn men tänk om hon inte alls ser ut att heta det när hon väl dyker upp? Killnamn var stört omöjligt, men det behöver vi ju inte oroa oss över nu iaf.

Var dags glimtarn sa...

Dubbelörnen - Vi har som tur är en stund att tänka, men alla förslag välkomna!

Anna - Ja återkom!

Ankie - haha, du lyckades pricka in min makes namn i din lista. Ja tänk på tjejnamn med : )

Var dags glimtarn sa...

Karin - Vi ska kanske kika in och se... Maken vill och jag velar. Så vad blev det för namn? Ganska många namn fungerar i ITalien samt Sverige.... Vi skiljer oss dock i stavningen mycket, Julia/Giulia t ex.

Karin sa...

Namnet tjuvhåller vi på tills den är ute! :-)Här så har man hur mycket koll som helst under graviditeten, jag har typ gjort 10 ultraljud sedan vecka 7. Från v 17-18 börjar folk säga "jaha, med då vet ni redan om det är en tjej eller kille" och alla tar för givet att man kollar det. Känns nästan som att det borde kunna få fram en lista med namn som passar bebisens personlighet, man vet ju nästan allt annat...

sara sa...

Grattis till den lilla brorsdottern!

sara sa...

Förresten, några namntips har jag inte. Apropå namn – nu fick maken bestämma dotterns namn (jag hade ju två barn som jag bestämt namn till och hon var hans första). Han valde Alessia. Men om jag hade fått välja hade hon hetat Rebecca! :)

Solrosfrö sa...

Jag är bebbesjuk på riktigt nu... men pallar man fyra undrar jag?

C. Meow sa...

Jag håller med Sara - Rebecca är jättefint. Agnes och Ella är andra favoritnamn. Valdemar är lite gulligt. Men är det inte lite så, man hittar namnet när babyn är född? Då vet man vad som passar? :D

Borsökna Östergård sa...

Tjejnamn:
Marie !!!
Stina
Anna-Charlotte
Erica

Var dags glimtarn sa...

Sara - Båda finfina namn (haha)som kanske som du vet bägge eventuellt kommer finnas i vår familj ; )

Jessika - jag vet inte, lite önskade jag mig i hemlighet tvillingar :O

Camilla - Agnes är jättefint. R heter jag ;O Ella hette min franskalärare, ja du vet hur man kopplar namn.....Valdemar är klart gulligt.

Ankie - Vad produktv du är! Bra! Du har nu namngett min kusin med :D
Stina. Det är sött. Erica, är fint med....Marie heter alla mina väninnor.