tisdag, maj 20, 2008

Far och flyg

Maken reser som om det brann i baken på honom! England, Holland, Sverige tor tor tor.

Ja ja....., på fredag reser jag och min priatessa, sen tänkte jag inte resa mer i jobbet förrän september typ. Snart är det semester och denna månad har vi bokat resa med vänner, som går av stapeln i juli. Vi har hyrt stort hus tillsammans och resmålet är långt ifrån det vi först diskuterade. Ha ha, så kan det gå. Så har jag bokat midsommartrippen, stort släktkalas. Sen är det bara att boka hemresan i sommar, som ju ska vara i 3-4 veckor. Evigt flygande och farande.

Jag undrar, om jag har collegeklänning och (sommar) stövlar, tunn jacka och liten halsduk, är jag då klädd för Stockholmsväder? Jag orkar inte packa mer än 3 plagg och datorn. Sån är jag. Det räcker för 4 dagar, om man kan kombinera dem, that is.

Denna gång tänker jag ta på mig stövlarna hemma, så jag inte kommer med två olika, som sist....

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Känner igen din sommar...aldrig stilla för länge på samma fläck, tro att man ska kunna knö in allt under några veckor. Men efter ett slag brukar ro och rätt lunk infinna sig, och sommaren blir underbarast:)

Var dags glimtarn sa...

Anna - detta händer nästan allt före sommaren börjar, dvs före vi har semester. I Sverige där är vi bara och länge.....Också en vecka med vänner före det på hemlig ort ;)

Petra sa...

Oj, oj. Det låter både roligt och stressigt.
Att planera kombinationer är en bra talang när man ska packa. Jag är sådär på det.
Vad kul att resa till Stockholm bara du och dottern!

Var dags glimtarn sa...

Petra - mest stressigt för maken....Imorse oardade han 06.50 2 timmar bort :O Jag är bra på att packa, om jag får säga det själv. Har man flyttat 29 gånger och rester mkt i jobb blir det så tillslut :)