måndag, maj 19, 2008

Ring så svarar vi fel

Det ringer på vår hemtelefon: -Pronto.
Det ringer på min jobbmobil: -Hi, yes I can take the call now...
Det ringer på min fasta jobb v.o.i.p svenska telefon: Hej......

Det är måndag och ringer och ringer och ringer, tillslut svarar jag bara med mitt namn, lyssnar in vilket språk jag förväntas svara på och det slår slint. Jag pratar italienska med en svensk kund, jag pratar engelska när lilla H:S kompis mamma ringer och vill ta hem H, på hemtelefonen. Och jag kan inte sluta skratta åt kundens kommentar när jag babblade iväg på italienska in a pregnent confused moment: -Hola, qui parla bonjour!? Tja, så kan man ju också blanda språken...

Nu är det dags att sluta jobbdagen. Fast jag bara bockat av hälften på min lista idag. Så går det när man är ute och shoppar mat hysteriskt målmedvetet och envist, hela förmiddagen.

7 kommentarer:

Borsökna Östergård sa...

ha ha. Och smart där att svara med ditt namn...;D

Var dags glimtarn sa...

Ankie - Ibland blir man för en sekund ett geni ; D

Anna sa...

Berikande kortslutningar, antar jag?

Språklig mångfald är avundsvärd.

RANA sa...

Hahaha. Underbart att det finns fler med hjärnsläpp. Kram!

Var dags glimtarn sa...

Anna -Jo att kunna flera språk är rätt lovely men det blir kortslutning :)

Rana - Jepp I am in the gang :D Kram!

Sunflower sa...

Du gav mig kvällen skratt! Tack söta du! Kram på dig

Var dags glimtarn sa...

Sunflower - (varje gång vill jag skriva girasole:)!!! Niente ha ha. Kram tillbaka