fredag, maj 09, 2008

Tanken är fri

Att släppa tanken lös. Genom att ta sig en lång prommis. De springer och hoppar och pockar på, vissa samtidigt, vissa allena. Precis som små barn vandrar de runt och upptäcker. Ibland tar de ögonen till hjälp. Ibland stänger de av allt utan själva andningen.

Idag gick de lösa i en hel timme. I det vackraste solsken traskade, hoppade och flöt de lätta som korkar över det glittrande vattnet. Flög över de färgsprakande bergen över små och stora hus, rosenbuskar, palmer, citronträd...

En tanke sprang så fort att den aldrig kom hem igen, men jag tänkte fånga in den nästa prommis.

9 kommentarer:

Anna sa...

Mmm... Härligt formulerat.

Och du, den där bortsprungne busen; det kanske inte gör något om han inte kommer tillbaka? Vissa rackare mår bättre av enkel resa.

Säger jag som inte känner till honom...

Anonym sa...

Visst är det rätt skönt att för omväxlings skulle låta tankarna fladdra fritt som fjärilar och landa lite där de har lust.
Det är så ofta man har tillfälle till detta. Jobbar man måste man tänka koncentrerat, har man barn måste man tänka koncentrerat, konvercerar man måsta man tänka koncentrerat.

Nu tänker jag koncentrerat på att jag hoppas att du får en riktigt fin helg!

Kram
Zäta

Nässelblom och choklad sa...

Vad härligt det låter, din beskrivning är underbar! Ha en skön helg!

Var dags glimtarn sa...

Anna - du är klok...enkel resa :)

Zäta - tack och dito! Ja i vanliga fall är de mest koncentrerade.

Nässelblom & choklad - Tack och dito!

Solrosfrö sa...

Mina tankar vi gärna gå på en promenad men de sitter fast här bakom skrivbordet några timmar till...

Var dags glimtarn sa...

Jessika - sen kanske de får vandra? Kram

sara sa...

Låter härligt. Det skulle jag behöva just nu. Men snart ska vi äta sushi och dricka ett glas champagne. Det är inte fy skam det heller! ;)

Borsökna Östergård sa...

Jag hade nåt jag skulle säga, men så läste jag annas kommentar högst upp...vissa rackare mår bra av enkel resa. Bra sagt. Enklare sagt en gjort ibland dock, tyvärr...

Var dags glimtarn sa...

Sara.- allt som jag längtar efter att få njuta av champis och sushi, procciutto crudo och ostar!! Ha en fin helg!
Ankie- ja det var bra sagt och svårt att efterleva.... Ha en skön helg!