måndag, maj 19, 2008

Leka affär

Det är sol och snart måndags lunch,
Jag skulle kunna bjuda hela kvarteret på brunch!
Carrefour är uppköpt av Coop i detta land,
Jag har köat, knuffats, skrattat och handlat så mycket man orkar med en hand,
Den andra körde jag vagnen med,
och tålmodigt väntat i långt kassaled.
Men är det 50% på allt så är det värt varenda sekund,
förrådet är fyllt med tvättmedel, pasta, kaffebönor, presenter till vår kalas låda samt nåt wii spel,
men foten kom inte hem hel,
den är svullen och rund rund......

(måste folk köra på varann bara för att det är 50%? Kanske är det värt det när man lassar massvis med schweizisk choklad och finfina italienska kaffebönor och bjudviner?)

5 kommentarer:

Anna sa...

Gaah!

Men det där får du tänka bort. Du fick ju en hel massa plåster på såren!

:o)

Solrosfrö sa...

En till som hamstrar ;) Jag bloggade om det igår, men inte var det 50 procent hos mig inte...

Var dags glimtarn sa...

Anna - Jag tänker bort det.....

Jessika - Jag hamstar aldrig annars :O

Peace in mind sa...

Oh my, jag ser din späda uppenbarelse framför mig, med stora vagnen och svullen fot. *blåser lite fr Sverige*

Var dags glimtarn sa...

Anna - Är jag så späd!?? Ha ha. Tack för lite blåsbehövs...... (känns som om hälsenan rök, smärtmässigt....)