söndag, maj 11, 2008

Morsdag

Idag är det faktiskt morsdag. Här. Väcktes imorse till italiensk ja må hon leva (jo tack). Svensk flagga och frukost på bricka. Tre små mästerverk och blommor las med leenden ovanpå mitt täcke. Ti voglio tanto bene mamma, stod det på ett hjärta ifrån lille O. Jag elscar dig jette muche stod det på en vacker teckning ifrån Lilla H, som även gjort en fin fjäril av toarulle, pärlor och ståltråd.

Maken pussade oss hejdå vid 13 tiden. Resa igen. Sen dess har vi har kastat freesbe och åkt rollerblades. Åskan lurade så vi gick hem tidigare än vi ville.

Jag börjar få en ordentlig mage. Den putar ut och shortsen passar inte. Funderar över middagen. Det står still. Passar att skriva om middag och putmage i samma stycke...

Barnen leker hela tiden, dessa underbara fantasilekar.

Och nu skulle jag vilja hoppa in i bilen och äta middag hos goda vänner eller familj. Alldeles uttråkad. Och törstig på sällskap. Satte upp det på "varför vi ska flytta till Sverige" listan. Inte att förringa...

7 kommentarer:

Sunflower sa...

Jag fick hålla i en 3,5 månader gammal bebis, och lukta lite på honom, igår. Snacka om moderskänslor!!! :)

Minna sa...

Vad härligt med en luten mage! Som det bor en liten apa i! :D

När jag var gravid kallade vi faktiskt saken där inne för King Lui, apan från Djungelboken. Vet inte varför det blev så egentligen...

Borsökna Östergård sa...

Känner så mycket när jag läser om den där lilla första putningen på magen. Jag skulle vilja vara med om det igen. Men så blir det inte. Fick f ö lite panik av att jag trodde det var mors dag...

Peace in mind sa...

Att både vilja lämna och stanna kvar, måste vara det stora dilemmat för er. Klart det betyder jättemycket att ha familjen nära, men vänner kan ju iof ersätta. Men kanske inte riktigt på samma nära självklara sätt...Svammel, jag vet.

Var dags glimtarn sa...

SUnflower: :D!

Minna - och snart är jag skalman...

Ankie - det är magiskt att vara gravid...och att kroppen växer i takt med barnet. Sverige har morsdag senast av alla i Europa tror jag maken sa när han kikade in på "mothersday.net" tror jag det var...)

Anna- vi har fina vänner här med, men de jag har i Sverige är inte utbytbara ; )

C. Meow sa...

Flytta eller stanna - ja oj det är inte lätt.

Var dags glimtarn sa...

Camilla - nej det är den stora frågan :O