söndag, maj 18, 2008

Vänskap och resor

Vi har snart bott utomlands i 3 år. Vi har i helgen skrattat länge och gott, njutit av den bästa maten, med riktigt goda vänner. Och det är skönt att konstatera att vi har två familjer som blivit riktigt goda vänner sent i livet. Som vi kan ringa och umgås med helt spontant och relaxed utan att samtalsämnen rinner ut. Fast vi bara känt varandra i knappt 3 respektive 2 år.

På fredag reser jag med lilla H till Stockholm. Förra våren följde lille O med mig på en helg med familjen kombination jobbresa. Detta vill han givetvis inte minnas nu när det är lilla H:s tur. Stora tårar föll och jag är värsta boven. Men jag står på mig. Att då och då dela på pseuvdotvillingarna, att få varsinn förälder för sig själv i några dagar, att få varsitt barn själv i några dagar, gör alla gott. Lilla H och jag glädjer oss att få en liten tjejresa. Att få pussa på lilla nya kusinen. Att njuta av att hon är med sin mormor mfl när jag är på jobbmöten.

Imorgon börjar en ny vecka. En händelserik jobbvecka. En res och tjejmys vecka.

12 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vi har faktiskt fått flera vänner som blivit riktigt nära vänner, sent i livet. Tror inte det blir svårare fastän man blir äldre, tvärtom enklare ;).

Tror man är mer rakt på o "spelar" mindre o vet vad man vill o därför blir även vänskapen mer direkt o djupare.

Mysigt låter det med lite egen tid med vardera barnet.

Har länkat till dig p g a din "tackbön" *ler*

Kramar

Var dags glimtarn sa...

Dubelörnen - först, kära goda godheten uttrycket uppfann huvudpersonen i min "barnbok", jag är glad att det sprider sig och fastnar på vuxna med :) Härligt att sonen din är hemma igen! Jag tror som dig, det är ingen tid eller ork för spel eller fasad. Iaf inte för många.

Anonym sa...

Lyllo, lyllo dig som ska aka hem till Sverige. Tyvarr far jag mig ingen tripp i ar, snyft!
Hoppas att ni far det riktigt mys-pys ni tjejer, pa aterhorande!!!

Peace in mind sa...

Att dela på barnen är en underbar melodi. När mina stora, 20 o 19, var små delade vi mycket på dem. Små resor, utflykter, restaurang mm för att stärka identitet o få chans att växa själva:)...nu förtiden delar de automatiskt på sig...

Sunflower sa...

Inte bara att dela på dem som är nyttigt, utan även att få den ena eller den andra föräldern för sig själv. Pappa och jag hade våra söndagspromenader på förmiddagen. De minns jag så starkt. Hoppas du får en skön resa i Sthlm! Kram

Anonym sa...

Japp, här är en till som är för delning, i lagom doser naturligtvis.

Ha en riktigt go Sverige-vecka!

Solrosfrö sa...

Viktigt att dela på barnen ;) Det blir lite svårare när de är tre dock... men i helgen var jag själv med de två minsta och vi har haft det så mysigt! Ha en härligt helg i Sverige. Kram!

Var dags glimtarn sa...

Silvia - reser ju i jobbet......lite enklare att få komma dit då :) Kram

Anna - speciellt för pseuvdotwins (och twins) kanske?

Sunflower- ja det blir mystid!
Zäta - som en gång per år som hos oss? ; )

Jessika - jag är snart där med 3.... Ja då blir det knepigare men det går det med tänker jag :)

Kajsa sa...

Visst är det en gåva, att få nya vänner - oavsett när i livet. Dem ska man vårda!

Var dags glimtarn sa...

Kajsa - Hej och välkommen! Ja, det är faktiskt helt underbart...

Kajsa sa...

Tack! Jag har lurat i vassen här då och då. Och varje gång blir jag lika sugen på att öva min gamla skolitalienska! Mi chiama Kajsa, ho trentasetti anni (eller något i den stilen ;-)

Var dags glimtarn sa...

Kajsa - Hej och välkommen ut ur vassen:D! Ciao Kajsa, benvenuto :)