tisdag, februari 12, 2008

0 vuxenpoäng

Idag strejkar jag. Solen lyser som en propp, fåglarna kvittrar och cameliorna blommar hejvilt längs bergskanterna. Alptopparna lyser vita och speglas i lago maggiore som i sin tur glittrar och bär runt en massa båtar. Jag är i sagans värld. Så känns det. Nu har jag slutat glo ut och insett det. Torkat min rinnande näsa. Stoppat upp tussar i varje borre, hällt upp lite te, tagit en "akvedon." Satt mailen på "I´m temporary out of the office" Jag strejkar ifrån vuxenvärlden och stannar kvar i sagans värld, skriver ett litet kapitel på min dröm. So long, vi ses i Domodossola!

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Med den utsikten... Hur kan man då någonsin motiveras att slita sig fr denna sagans värld??!! *skrattar slugt*

Ser nästan Julie Andrews komma dansande nedför dalgången sjungande med "akvedon", mentholsniff o kyld handduk i högsta hugg. Släpp in henne!!!

sara sa...

Stanna du i sagans värld. Det tror jag att du blir frisk snabbare av!

Var dags glimtarn sa...

Dubbelö - Ha ha ha :)

Sara- Jag fick vara kvar i ca 2 timmar. Huvudvärken borta iaf!

Anonym sa...

Lät grymt härligt det där :-)En fantastisk miljö ni verkar bo i!

Var dags glimtarn sa...

Gioia- Ja det är verkligen som att bo i en chakladask, nästan jämt ;)