tisdag, februari 26, 2008

En bok tack

Idag tänkte jag be att få ställa de som kikar in en fråga. Då jag är en bokmal, som bor utomlands, och tyvärr inte läser på italienska. Och då det engelska utbudet är rätt tunt här. Så väl i Sverige hetsköper jag böcker. Men har ofta ont om tid. Ibland är köpaboktiden förlagd till Arlanda airport. Men det är ok, jag är ett pocketfreak. Så inför min kommande Stockholmsresa, har ni böcker att rekommendera?

Ni som läst Anna Gavalda, har hon bara skrivit två böcker? (ok, kan googla fram det..)

6 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Tips: "Svinalängorna" av Susanna Alakoski och "Vad hon älskade" av Siri Hustved (gift med Paul Auster)... Jag skulle vilja fråga dig en sak headhunter to headhunder, kan jag maila?

Solrosfrö sa...

"Nu vill jag sjunga dig milda sånger" - underbar bok!
Tack för tips om lolita i Teheran :)

Var dags glimtarn sa...

Ankie fontän- tack men 1:an, den har jag redan slukat ;) "vad hon älskade" skriver jag upp, inte läst"

Sure, mail on!

Var dags glimtarn sa...

Jessika - Tack!

sara sa...

Just nu är jag mest inne på att läsa italienska böcker. Förutom Kvinnor på ett tåg, som jag fick av en vän och som faktiskt är riktigt bra.
Innan min italienska mani, läste jag Jag går bara ut en stund av Isobel Hadley-Kemptz (stavning?). Den senaste bok jag köpte var faktiskt Träna en kvart om dagen av Paolo Roberto. Haha.

Var dags glimtarn sa...

Sara - WOW, jag är avis på ett beundrande vis ; )Paolo Roberto på italienska!!?? *S* (det kanske jag skulle klara ha ha)