tisdag, februari 26, 2008

Let´s try harder

Det var ca 2 1/2 år sen jag beställde 6 män inne på bageriet en lördagmorgon i Cernobbio. Vi hade inte bott i Italien länge då. Ingen av oss kunde någon italienska. Men ack så vi kämpade. 6 ägg skulle jag beställt, men som sagt jag bjöd bageriet på dagens skratt. Senoran förklarade att 6 män kunde hon inte sälja mig så tidigt en lördag. Ehm.

Detta mail kom idag. Det finns fler som verkligen försöker. Det roliga är att vi ju nu förstår italienska. Men ok. Vi förstår iaf slutet :O

Hi mr,

i'm sorry, i don' t no why , but the payement will only this evening doing. I reallly apologyse and i hope that's this well be the the good one's !!!
This is the Ammount that's we pay back.
I'm sorra for my english, i hope its now all correct.

Best Regards

11 kommentarer:

sara sa...

Haha, det minns jag ju! För visst bloggade du om det?!

Petra sa...

Så kul! Själv beställde jag glassmaken "Munnens frukter" i stället för "Skogens fukter" på en glassbar i San Gimignano...
Men engelska, där ligger de i lä italienarna :)

Var dags glimtarn sa...

Jepp det gjorde jag :) Och jag har en hang up sen dess. Blandar fortfarande ihop uomo och ouvo *ii*

Var dags glimtarn sa...

Petra -underbart :D Japp där ligger de i lä...

C. Meow sa...

Det var inte en sån där Freudiansk felsägning då ;D

Nässelblom och choklad sa...

Jag har också gjort mina missar när det gäller det italienska språket - det får man inte ta för allvarligt på - så länge det inte blir riktigt pinsamt. Det viktigaste är ju ändå att man försöker att prata. Brevet på engelska var ju också ett bra försök att kommunicera!

Nässelblom och choklad sa...

Jag har också gjort mina missar när det gäller det italienska språket - det får man inte ta för allvarligt på - så länge det inte blir riktigt pinsamt. Det viktigaste är ju ändå att man försöker att prata. Brevet på engelska var ju också ett bra försök att kommunicera!

Var dags glimtarn sa...

Camilla - kanske det ; )

Nässelblom - Exakt. Jag talar själv hellre än bra, och antagligen låter jag ungefär som mailet ovan titt som tätt *S*

Anonym sa...

En finne jag känner envisas med att säga "How do you feel i hope" till folk när han hälsar.. ( Pertti menar ju How do you do ) ...

Var dags glimtarn sa...

Anonym - Hej!Ha ha, den var bra...och Ge dit tillkänna ;)

Var dags glimtarn sa...

dig inte dit :)