torsdag, februari 07, 2008

materiell och fysisk lycka

Finns? Jo det gör det ju såklart. Om än tillfällig. Och viss bestående.

Jag är nyklippt, känner mig tillfälligt skitsnygg! Tjohoo ; )
Jag skidar varje dag, benen ömmar, tjohoo!
Jag har 2 nya Odd Molly toppar, tjohoo!
Maken har skämt bort mig i julas med den finaste Attling ringen som nyss blev klar, tjohoo!
Jag har foxtown och Pradas outlet ständigt runt hörnet, tjohoo!
Jag har lyckats lokalisera de snyggaste trådlösa hörlurarna till TV:n, tjohoo! (I love internet)

Materiell lycka varar inte länge heter det. Men jo, i min garderob finns en hel del långvarig kärlek. Jag är picky, väljer så noga och det mesta håller över säsonger och trender. Tycker jag då :O Möblerna och då kanske speciellt våra lampor. Mina lampor ska jag kanske skriva. Jag, har, handplockat, dem, noga. De kommer aldrig säljas eller kastas. Alltså, de handplockade. Vilken fetish. Lampor.

Snart är den korta busiga pagen utväxt och nästa kläders säsong malätna. Typ. Alltså känslan. He he. Tur att man då kan ringa sin ubersnackiga frisör igen och få sig en lezione in italiano samtidigt som man kortar ner stråna. Men jag är lat när det handlar om sånt. Väntar in i det sista för att ringa parlaparla frissan. Maken har speckat schema när han reser och mina resor nej DÅ hinns det inte köpas kläder :) Och här på "alptoppen" finner man inte mycket. Prada outleten finns ju *love* men är man lat så tar man sig ju inte dit ofta utan snarare sällan.

Shopping är inte ngt jag gillar alls om det inte är lampor eller möbler. Klädaffärer går jag grymt snabbt igenom. Enkom in i de jag vet jag gillar, det går fort, in ut, eller in betala ut. Tur att jag inte orkar såsa omkring bland paltor i evinnerlighet. Då hade jag behövt sitta på plånisen.

5 kommentarer:

sara sa...

Lampor ja. Det är nåt speciellt med lampor. Jag fick två lampor av maken i julklapp. Från Kartell.

Sa du att du har Prada runt hörnet? När kan jag komma och hälsa på??! ;-)

Var dags glimtarn sa...

sara - ha ha, kartell är underbart roliga. Samt Flos, my favorits....

Var dags glimtarn sa...

Sara - visst är det galet. Europas största märkesoutlet 20 min hemifrån, PRADA's butik säkert 200 kvm. Jag köper sandaler varje år för ca 350 spänn, dunjacka förra året 600 spänn, kabinväska i år dyr men 1/4 av priset. Den har jag aldrig använt *S* Liksom känns för "präktig" fast den är safaristyle. Jag kommer nog över det *S* Koftor har jag hittat en del med. SOlglasögon med (100 pix!) . Väskor har jag inte fallit för. De är nice helt klart, men jag slänger hellre en stor bag över axeln ellerhar kort och pengar direkt i fickan ha ha. Väskor känns så....vuxet ; )

sara sa...

200 kvm Prada??! Nu satte jag vinet i halsen. Solglasögon för 100 pix? Jag älskar väskor. Men de ska vara stora.

Var dags glimtarn sa...

Sara - Jag vet at Foxtown som är outlet komplexet marknadsförs stenhårt i Milano med, bara 1 timmes resa, fast över gränsen in till Ticino. Du måste nog hit! : )