måndag, februari 18, 2008

Personlig väckarklocka

-Det är morgon. Paus.
-Öppna ögonen sakta sakta. Paus.
-Lungt, sakta sakta. Paus.
-Solen skiner. Smekning på kinden.
-Mamma, det är morgon. Konstaterande.

Läs med den mjukaste röst. Lenaste. Vänligaste.

Lilla H. Hennes omtänksamhet är som balsam för själen.

Man kan länge nonchalera väckarklockan. Även om vi har en lightwatch eftersom vi är familjen tonåring om morgonen. En lightwatch med fågelkvitter. 2 mobiler som ringer utifall att med galna ringsignaler. 3 i samma säng som leker struts. Lilla H dock, henne slår man upp ögonen mot och beundrar med största tacksamhet. Till lilla H vaknar man mer än gärna. Numer. Alla vaknätter och lilla H:s tidigare sömnstörningar är som bortglömda. Minnet omprogrammerat. She is an angel.

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Åh vilken underbar start på dagen. Hos mig är det jag som är först uppe, och jag gillar det. Tid för reflektion, och kanske lite meditation. Ha en härlig måndag, min nya bloggvän!

sara sa...

Kan vi int byta morgonstart bara för en dag? ;-)

Var dags glimtarn sa...

Ciao Anna ; )! Jag önskar att jag vore som dig..... Ibland inbillar jag mig att jag skulle gilla det. Kanske när jag blivit pensis och inte behöver gå upp tidigt? :)!?

Sara - NEVER! *S*

Var dags glimtarn sa...

Anna - Ha ha, jag menar givetvis att jag ibland inbillar mig att jag skulle gilla att gå upp tidigt! : )

Dubbelörn sa...

Ja som du redan vet så är jag en en extrem morgonmänniska, dessutom glad och pigg och full av energi. De sista egenskaperna är ju inte alltid så uppskattade *gapskratt*

Kramar

Var dags glimtarn sa...

DubbelÖ - Ha ha, lille O var länge sådär energisk om morgonkvisten, men vi "tog det ur honom" *S*