fredag, februari 22, 2008

Gårdagens skatter

Förutom att själen fick näring så fick givetvis garderoben tillskott. Oundvikligt. Corso Como dieci, Mamma mia, känner ni till det? Som att blanda Net a porter fast upphöjt i 4 typ och blanda utbudet med italienska design torget, om det nu hade funnits. Lägg till en gård i mitten och världens serivce och godaste juicer och kaffe. Shacceraton där är ett måste. Likaså jordgubbs och någonting juicen. Acia? Så hette nog frukten. Så folket runt om. Bokaffären ovanpå och galleriet invid. Lycka i en liten ytlighets ask ; )

Nya pilot glasögon, D&G för första gången. För att pilot är mer jag, passar mina jeans och de där D&G var otippat nog mina. Inget blingbling, men ändå. De var jag. Om ni förstår. Kallas även terminalglasögon?

En ljusgrå/svagt silvrig halvblank vårjacka, rätt sportig. Föll bara för den *pladask*

En svart klänning i cool form och i trikå, super leisure men cool. Givet plagg i resväskan. Lite accessoarer till så voila, party! Armanis strumpbyxor med, ha ha, räffliga, de håller i evinnerlighet och låg i en trevlig 70% korg. Grå och svarta.

Rockigt linne, svart med tryck men utan att man ser vem som står bakom. Sånt tål jag inte. Ok, Chloe gör snygga tshirts som de trycker Chloe på, i dovt svart på svart, en sån tålde jag att köpa en gång och använder rätt gärna.... Ingen är väl helt konsekvent?

Jag föll pladask för en smaragdgrön Furla väska. Fantastiskt att window shopping är gratis. Liksom lite kärlek, som en flört och sen hejhej... då. Jag är en kvinna som inte värderar att lägga lusentappar på en väska. Fast jag kan bli kär. En dag kanske. Åh, jag har en, faktsikt! En fantastisk supergrön räfflad LV väska. Fyndad på secondhand affär. Ifrån 70-talet. Den använder jag aldrig, konstigt, för den är stor och formen som en ihopdragbar påse. Min stil. Inget LV tryck eller så. Kanske borde jag plocka fram den. Jeans däremot. De kan få kosta hur mycket de vill, konstigt det där.

Så där på den stora bokaffären försvann shopoholican som vanligt. Vaknade först ur mitt rosarus när maken ringde och undrade vart jag hade vilsat bort mig. Åh, du vet, jag är i den där underbara stora bokaffären, svarade jag. Du vet? Nej, jag vet inte det. Bara du åker in till Milano och försvinner in i en bokaffär i 2 timmar. Ja, så är det kanske. När jag strosade där bland böckerna fann jag en bok av Åsne Seierstad
som hon signerat på plats. På engelska "With the backs to the world". Den tog jag, var liksom lite roligt och förvånande. Åsne i Milano. Det är den enda av hennes tre böcker jag inte läst.

En av mina favoriter stod där prydligt i engelska hörnan och väntade på mig. 44 Scotland Street av Alexander McCall Smith. Hans språk är lovely. Hans historier så enkla och fascinerande. En fantastisk författare. De italienska böckerna fick sig en klapp på ryggen. Det blev ingen denna gång.

8 kommentarer:

sara sa...

Och jag som missade flyget! ;-)

Var dags glimtarn sa...

Sara- Tänkte precis så... jag stod där vid domen (har bildbevis kommer sen!) och kikade och spanade. Köpte tom nya spanögon men ingen orange väska i synhåll...

sara sa...

Nä, väskan i skrikande orange låg här hemma i hallen och hade tråkigt....

Peace in mind sa...

Den torsdagen hade jag lätt följt med på. Så härligt att få hänge sig åt ytligheterna en stund, innan man landar i verkligheten igen. Hoppas fredagen blir bra den med...

Sunflower sa...

Jag älskar Alexander McCall Smith, hans böcker om kvinnodetektiven i Botswana. I nästa vecka kommer den nya boken så jag längtar jättemycket. Just nu läser jag Häxornas försvarare av Jan G. (kan inte stava hans svåra efternamn). :)

Var dags glimtarn sa...

Anna- Japp det är det, ytligheter behövs ibland! Fredagen är trött, kom hem så vanisinnigt sent igår.... Häng på nästa gång vettje ; )

Sunflower - Åh ja han är unik. Denna är dock friställd ifrån NO.1 Ladies Detective Agency... (böckerna bör läsas på engelska ha ha, tycker jag då!)

Dubbelörn sa...

Håller helt med dig om McCall. Ljuvliga böcker, eg underbara för högläsning. Det blir så åtminstone hos oss för jag skrattar högt åt hans formuleringar o måste då självlklart delge mannen dem ;).

Att kika in hos dig efter viloläget är helt underbart!! Du är ju värsta energiboostern!! *gapskratt*.

Vilken kick man får! Har faktiskt funderat på långweekend i Milano o flyga Ryanair till Bergamo. Inte långt heller att bila till Gardasjön så utflykter finns ju. Shoppingen behöver jag ju inte berätta om innan avresan ;)

Kramar

Var dags glimtarn sa...

Dubbelö - Hej :) McCall skulle jag vilja träffa in person. Jag älskar att skriva (pratar inte blogg då*S*) och hans uppsyn är så där skön med. Skulle vilja vara en fluga på väggen! Ja Garda, Verona, Milano, Como är alla pärlor och nära. Garda är lite för turistiskt kan jag tycka, men COmo sjön!!!!!!!! :D