måndag, februari 25, 2008

Monday morning

Och jag jobber!

Helgen var full med grym nack och axelont, det känns som om någon opererat in en tegelsten i höger axeln.... Den var även full med vänner och skidåkning. Inte för mig då, jag led i solen i restaurangen på toppen med min väninna ifrån London och Cecilia ifrån Como : )

Njuter så av att se våra barn skida. De älskar det. Maken skidade ett tag med 5 barn själv, ingen över 7 år. Han är grym på sånt. Och cool. Barnen åker förvisso bra men jag hade inte låtit lilla H och hennes kompis Nina åka stolsliften själva. Men de grejar det såklart. Men ändå.

6 kommentarer:

sara sa...

Just där, i solskenet på toppen, skulle jag också ha velat vara.
(På restaurangen alltså, jag är ju en katastrof på ett par skidor.)

Var dags glimtarn sa...

Ja det är inte fy skam.... Helgerna här är fantastiska. Tycker vi då. Man skidar, möter upp vänner i backen, lunchar, solar sig och får benmuslker på köpte ; )

sara sa...

Härligt!
Önskar faktiskt att jag kunde åka! Jag får nöja mig med att sitta i solen och blicka ut över alperna istället. (När vi är där alltså.)

Dubbelörn sa...

Låter som en underbar helg! Och ungar både kan o vågar mer än man tror ;). Sonen åkte i Åre utan stavar men nygispad med bruten tummen. Glad var jag att jag slapp se det hela men har fått målande beskrivningar om hans orädda framfart *guulp*

Kraam

Peace in mind sa...

Låter som en toppenhelg, med vänner och mat och skidor och sol!

Var dags glimtarn sa...

Dubbelö - jag trodde jag var cool tills jag fick barn ;)

Anna funderar - Jepp! :)