torsdag, februari 21, 2008

"Totally out of office"

shopping in Milan today :O!

Super busy!

Lunch at my favourite coffeebar, quick panino, doppio macchiatto, heaps of people wanting the same mozza,pomodoro panini fightning to reach whenever barman yeals "una Raffa pronta!".

Aperitivo with old (beautiful) boss and friends.

Dinner with husband and friends.

So long!

(Kids with friends and e-mails left unread, cell probably forgotten in car, car parked in tiny garage and probably impossible to get out again)

Update: 11.00 stänger kontoret. Och det beslutar jag alldeles själv, eget bolag = I am the boss : O (and a good one, at least nice and.....considerate ; )

Update 2: Dagen började riktigt glammigt, klockan 06.50 satt jag och avlusade lilla H.

14 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Hej! Vill bara genast säga HEJ! Nu har jag stämt möte live med "bloggvän" Anna funderar...pirrigt!

Var dags glimtarn sa...

Säger genast HEJ tillbaka! Och good luck, hon har ju rena fötter din dejt så det går nog toppen ; )

sara sa...

Shopping i Milano? Jag vill också!!!!

Var dags glimtarn sa...

Sara - Dai, det finns säkert en uberbillig sista minuten biljett! :D Så syns vi 11.00 vid tha Dome?

sara sa...

Fresta mig inte... ;-)

Var dags glimtarn sa...

Jag bjuder på lunch! : D

sara sa...

Först Seven Eleven, sen ska jag kolla biljetter! Du känner igen mig när du ser en orange väska. :-)

Var dags glimtarn sa...

Oki, sätter på PRADA Span glajjer ; ) (mintgröna skeva som barnen suttit på)

sara sa...

Får man beställa ett par snygga glajjer? :-)
Du, jag blev så exalterad av Milanoshoppingen och lunchen jag ska få, att jag helt missade lössen! Hu. Läbbigt.

Solrosfrö sa...

Hej,
Nu lämnar jag ett avtryck hos dig också :) I Milano var jag och maken i november och shoppade loss. Vi hade himla otur med vädret - 4 dagars ÖSregn och en halv dags sol. Men det var lovely!
Du kan läsa om det på min blogg om du vill:

http://lundgrens-hammaro.blogspot.com/2007/11/milano-i-bilder.html

http://lundgrens-hammaro.blogspot.com/2007/11/milano.html

/Jessika

Nässelblom och choklad sa...

Det låter fantastiskt härligt - utom det där med lössen. Det är så uschigt, jag luskammar min mindre flicka varje kväll och fasar för att upptäcka de små krypen. Det är ju inget farligt, men klart otrevligt. Milano däremot, toppen! Där har min man en faster som lagar fantastisk mat. När vi är där äter vi med andra ord aldrig på restaurang.

Peace in mind sa...

Lössen är ett universellt problem tycks det, man får bara tänka bort dem! Om du behöver en prao på kontoret anmäler jag mig helt frivilligt, kommer omgående (och shoppar)!

Anonym sa...

Kul kul med Milano-shopping! Det blir val BARA Via della Spiga och Via Monte Napoleone va?!?!?!
Corso Buenos Aires ar ett bra tillhall om man inte ar Knosus Sork annars.
Hoppas att ni haft en bra dag (utan regn) och att du har MASSOR att visa upp har pa bloggen imorgon, sjalv har jag varit generos mot mig sjalv pa Porto Cesareos marknad idag. ;)
Onskar dig en lusfri helg!!!!
Ps. har last men inte kommenterat dina tidigare inlagg, imponerad av din styrka och djupt rord, finner inte ord for att lamna en "snabb" kommentar. Forza e coraggio!

Var dags glimtarn sa...

Sara - Jag såg dig inte!? ;)
Jessica - Hej! Vsd kul att du lämnar avtryck. Kikar in hos dig!
Nässel- Lyllo dig, mmmm
Anna- Igår hade jag behövt en valet parker!!! ; )
Silvia - FÖrst tack för fina ord. Och corso Como får man inte glömma och den där skogatan Bresia, heter den så, via Bresia? Och så bokmalen io som dimper in och förlorar mig i det skrivna ordets värld....