onsdag, februari 20, 2008

Smått och gott

Det är inte så mycket svenskt, i matväg, jag saknar. IKEA finns ju här för sill och kaviar. Chokladen och maten här är ju fantastisk, mörk len krämig ljus vit choklad i alla former och smaker av finaste märke till lowprice om man är svensk. Och slow food överallt. Men kära små underbara goda svarta salta fiskar, salta grodor, gröna grodor, rosa och bruna svampar, gelehallon, nappar och coca-cola flaskor, jag saknar er!

Maken kommer hem ifrån Norge idag. Finns det smågodis där månne? Glömde att fråga. Lär bli varse om några timmar.......

5 kommentarer:

sara sa...

De gröna grodorna saknade jag när jag bodde i Italien. Men det var nog det enda?
Maken jobbade i Oslo en tid när vi precis hade träffats. (Det var lite småjobbigt eftersom tvillingarna avgudade honom från första stund och blev helt knäckta varje måndag när han åkte till Oslo, för att sedan på torsdagskvällen bli helt saliga över att han kom hem igen.)
Om jag inte minns helt fel, så tror jag faktiskt att jag shoppade smågodis där. För det hände ju att jag flög dit nån helg då och då också.

Peace in mind sa...

Smågodis är grejen:) Tänk vilka härliga kombinationer det går att få ihop; kokosprickar, kolaflaskor, saltafiskar, nappar, punchpraliner, harlortar, gröna grodor. Men bäst av allt är hallonmumrikar:)

Var dags glimtarn sa...

Sara - lakrits jag säger bara lakrits ; )

Anna funderar - hallonmumrikar de som är hallon uppe på och vita nertill och lite socker på hallonen? Mmm, favoriter!

Peace in mind sa...

Alltså de som jag kallar hallonmumrikar är hårda röda hallonkarameller med salt starkt pulver inuti. Man vill bara ha mer...och tugga i sig pulvret direkt:)

Var dags glimtarn sa...

Anna - Italienskt Ahhh : )