torsdag, februari 07, 2008

bild board














Det är så skönt att man får skriva även hur man vill i sin egen blogg. Bild board är ett jättebra ord, tycker jag. Våra barn har en massa andra blandningar de uppfinner och lägger till sitt vokabulär. Som faccian (ansiktet) storissimo etc. Tvåspråkighet ger mer än dubbelt så stort vokabulär ; )
Pierres önskade lite bilder. Dessa tog jag bakom vårt hus igår, när vi skidade!
Den första är en kik åt vänster om man står i skidbacken. Eller rakt fram om man står inne vårt hus. Måste försöka fota vår trädgård. Som kanske bara ska kallas för uteplats. Men det är en trädgård med gräs och allt, 3 palmträd och ett päronträd. Vindruvsrankor som hänger finns med. En liten dusch, staket runt denna ska trädgård och sen stup rakt ner. Vårt uterum är hela 80 kvm. Tänk er den annonsen hemma i Sverige: Hus 200 kvm. Trädgård 80 kvm. Här är det helt normalt. And I love it. Trädgårdsarbete är inget för mig. Som att bo i stor lägenhet och med liten privat plätt utanför. Utan insyn och därför heller inte tillsyn (läs skötsel)

Vill man se bilder härifrån så får man även se lille O, som numer kan titulera sig snowboardåkare. Killen svängde redan första dan. Livet är orättvist. Jag ramlade i en hel vecka före jag kunde svänga ens åt ett håll. Ok han har fördel med sina 6 år.

Kik rakt fram ned för backen är bild 3..... När jag flyger över detta massiva alppass ca 1 ggr per månad från Lugano till Stockholm inser jag varför det tog Hannibal ca 30 år att komma igenom Schweiz. Ok han hade väl elefanter, men det är MASSIVT. Förstå, 30 år!
Varför vägrar blogger mig att göra mellanrum mellan stycken? Dessutom mellan vissa stycken bara? Argh.

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

När du skriver så kolla var du skriver, om det är under fliken Redigera HTML el under fliken Skriv... Växlar du däremmalen när du lägger in bilder så blir styckesindelnigen kaiko!!

Kram o är inte avis alls... *biter hårt i läppen*

Förresten är inte Dagen D inne!!???

sara sa...

Det är så vackert att man häpnar varje gång man ser det.

Var dags glimtarn sa...

Dubbelö- aha och ? *S* (skriver jag inte alltid undersamma! *kliar mig i huvet*
Haha. Nej, det är säkert 2 veckor kvar åtminstonde :) Hu vad hemsk jag är **S

Sara - Ja varje dag måste man stanna upp och glo lite. Det är som att bo i en chokladask!

Dubbelörn sa...

Om du lägger in bilder o sedan börjar flytta dem o börjar skriva mellan dem så förflyttas du mellan Skriv o HTML...

Ja men vaddå??!!! Först är det 2 dagar kvar!!! Och nu 2 veckor???!!! Vad gäller??!!!
Kräver svar *skrattar* Tillhör de ytterst otåliga släktet ;)

Kramar

Var dags glimtarn sa...

Dubel - two to go, men inte dagar *S* Ha ha, håller dig på sträckbänken inser jag, sorry ; )