fredag, februari 15, 2008

I did it and they are monsters

Lilla H och lille O är pseuvdotwins. Jag lyckades bli gravid när lilla H var 6 hela månader. Det var en chock. Jag helammar ju? Men en positiv, det va som fan chock. Tyckte vi båda. Lilla H slog honom mest på huvudet när lille O var ute ur magen. Kanske inte lika positiv "chock" för dem just då.

Det märks att de är pseuvdotwins, de leker som bästisar, kramas och säger rätt ofta att de älskar varann. Och......de retar gallfeber på varandra (på, usch min svenska tryter...) slåss inte nämnvärt, faktiskt knappt men gap och ret och skrik. Igår var en hallelujla I did it dag. Höjde inte rösten eller röt lägg av, basta och andra passande synonymer en enda gång. Och båda var hemma hela dagen. Det var min utmaning. Men de antog den, de har så jäkla bra intution de små liven. De kände helt enkelt att "mamma kommer ändå inte att ryta idag". Så de lekte som två underbarn hela dagen, sa bara söta saker och skrattade hjärtligt. Det är sant. Det handlar alltså om oss, de känner av det. Ingen rekations dag? Ok, då kan vi ha roligt på annat sätt.

Och jag inser en sak. Jag svär en hel del här på min egen blogg. Jag har kommit på att jag faktiskt svär en hel del i tankarna. Högt kommer bara shit ut. Kanske borde jag gå en skrivarkurs och lära mig färglägga det skrivna (och tänkta) språket på annat sätt än med jävlar och fan. Alternativt, köra samma stil högt, färglägga språket lite mer än med ett mesigt "shit".

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Det är väldigt sant det du skriver om språket, man färgar det nog på ett speciellt sätt i bloggen. Att kliva ur sin vanliga roll och använda ett språk som kanske inte alltid passar så bra irl. Så funkar det hos mig iallafall, visar en del av min personlighet som inte alltid får komma fram! Men det är klart, bilderna bör ju kunna "synkas" också. Tack för en intressant blogg hälsar Anna:)

Var dags glimtarn sa...

Hej Anna! Kul att du kikar in och säger hej, benvenuto :) Visst är det så... och som kontorsråtta och affärsresande är det svårare att vara ful i mun ha ha, men i tanken är iaf fri *S* Svära med finess, det skulle jag vilja kunna: O Fast jag förespråkar att färglägga språket, gester om inte annat, det blir så trist och grått och korrekt förutsägbart utan ngn färg.

Dubbelörn sa...

Håller med dig, tusan om man inte får nån plats där man inte behöver tänka först innan man talar *gapskratt*

Kram

Anonym sa...

Tank att du pallade?!?! Jag tycker att det nastan kanns som om Silvia ska fa en pseuvdotvilling och hon ar 2 ar!!!!
Ps. nar jag blir RIKTIGT arg (pa Mauro naturligtvis!) sager jag JATTEfula ord pa svenska. HUA! Jag maste saga att det kanns befriande.:)

Var dags glimtarn sa...

Silvia - Det var en tuff tid men ändå härlig, ska man ändå ha babyliv så kan man ju ha två ; ) Ha ha, skrattar gott, Mauro hajjar nog ändå!? *S*

Var dags glimtarn sa...

Dubbel Ö - ja eller hur :)