måndag, februari 25, 2008

Kärlek till jeans




Jag älskar dem i alla dess former! Utsvängda, tajta, super tajta, baggy, som kjol, ballong, lång, kortkort. Slitna, häliga, strikta, mörka,ljusa, gråa och svarta.

Nu gör jag rum i garderoben för dessa darlings, mjuka och underbara. Borde förlägga mig med köpstopp ett tag. Så då gör jag det. Slut på köp. Enkelt. Ett tag. En bikini bara. Annars får jag gå näck på stranden. Inte så lämpligt. Igår kastade jag alla gamla. De bara höll inte. Här badar man ju flera gånger om dagen om sommaren och sommaren är lång. Förra året fann jag ingen jag gillade. De som överlevde förra säsongen har ingen färg eller resår kvar. Hamnade i sopen. Bland äppleskal, fiskrester och lindt papper.

8 kommentarer:

sara sa...

Snygga!

Peace in mind sa...

vdg hetsbloggar...Jeans är grejen, mitt basplagg som jag älskar till allt. Fest, middag, vardag...

Var dags glimtarn sa...

Sara - och underbart mjuka : )

Anna - I know... Jesus. Yepp jeans är grejen!

Anonym sa...

Jattefina! Snygg farg och lagom stora fickor.

Var dags glimtarn sa...

Silvia : : )

Petra sa...

Se ser väldigt fina ut, vad är det för märke? (jag är helt kass på jeans)Är på jakt efter något snyggt, jeans är något av det svåraste att hitta rätt tycker jag.

Var dags glimtarn sa...

Ciao Petra! Skönt att jag inte skrämde dig iaf med mina "ord och inga visor" inne hos dig *S* Det är Vickan Beckham. Jag vet, hon är som hon är, men jeans kan hon iaf (eller hennes designer :O)

Men rekommenderar annar Sass & Bide's jeans. Best on the market!

Petra sa...

Ha, ha jag är inte så lättskrämd, dessutom så hade vi ju samma åsikt. Tack för jeanstips, får kolla runt lite.