onsdag, februari 20, 2008

17 kurvor och 6 minuter

Är det ner till skolan. Vi ska åka snart, de börjar 08.30 varje dag. Sen dyker jag in på en bar och tar en macchiatto. Jag och C vanligtvis. Danskan som jag kommit att älska. En snabb shot av espresso. Sen börjar dagen. Jag vaknar först här. 17 kurvor och 10 minuter senare är jag hemma, beroende på hur många bussar jag möter i de smala branta kurvorna. Jag kör utan att tänka, växlar upp och ner som Fitipaldi, backar i branta lutningar och kurvor men snor företräde på väg upp, parkerar på en femma, utan att blinka. Vana förblindar.

09.15 börjar jag jobba. 17 kurvor och 10 minuter senare.

2 kommentarer:

Sunflower sa...

Mamma mia!!! Det där skulle jag inte ens kunna lära mig att klara av, så många kurvor ner och upp. I helgen var vi på IKEA i Barkaby och sen åkte vi taxi hem till Solna, en färd på kanske 25 min. Jag var däckad för resten av kvällen. Så illa är det. :) Jag är imponerad av dig och dina körprestationer!

Var dags glimtarn sa...

Sunflower- det sa jag med när jag flyttade hit, höjdrädd som jag är, som tur är gillar jag att köra bil:O