torsdag, februari 14, 2008

Love is in the air.....

Na na na na na, la la la la la. Ni hör Barry Manilows röst va? Eller var det inte han, well well, LOVE day right? Skickar ett hjärta till alla som dimper in här idag, blåååås, watch out or catch!

Jag står på benen och mår bra = lovely.
Barnen är hemma och mår uselt = poverinos...
Maken kom hem med hjärtebarnshjärtan, en till lilla H och en till lille O. Så har vi läst på "hemsidan" som lille O säger, om vad hjärtebarn är. De bär dem stolt. Lille O undrade om han får mer kärlek nu när han har ett hjärta där över hjärtat? Pussunge. Tankar går till änglabarn och hjärtebarn. Kan inte skriva mer än så. Ord blir ibland så tafatt fattigt.

När jag redan kände mig så där hallelulig fick jag syn på en allahjärtansdagpresent, eller två(!). Dio, grazie amore! Inte dio då. Damernas värld (för en ytissvensk är det en gåva!) och en fin liten vit låda med mjukt i. My god, I´m spoilt! Så såhär på dagen då jag mår lite bättre ska jag klä mig filippigt och läsa Damernas...högt för barnen?

Maken fick en doppio macchiato med ett hjärta i, det var svårt att få till, ändå ligger jag väl på minus. -Och min, sa han med hundögon? Gulp. Men jag har ju varit sjuk! (gäller?) Och, sen när valentinade vi varann? Sen nu! Svarade han och drack upp macchiation, leendes mot hjärtat.

Maken gömmer alltid presenterna, födelsedag som valentinpresent. Jag får alltid upptäcka dem. Det tycker jag som älskar spänning är så underbart. Som att bli barn på nytt. VAR kan den vara? Idag låg den på bordet förvisso. Då jag inte förväntade mig något, så att jag inte skulle missa den. Diskret, lite under alla de där pappren som vi måste sortera. Det kanske var en pik ; )

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

För oss så har dagen också en lite annan betydelse. En gång hjärtebarnsförälder, alltid hjärtebarnsförälder ;)

Så istället för blommor så har jag SMS pengar till Hjärtebarnen *ler*

Här göms inga presenter, här glöms alla presenter *skrattar*

Kramar o en extrakram fr mig till O

Var dags glimtarn sa...

Hej dubbelörn - Ja jag tänkte på er i morse... Det är fint om denna dag kan få en annan innebörd, eller i alla fall dubbel. Kärlek till barnen, hjärtebarnen/änglabarn. Få utvecklingen att gå framåt. Att köpa hjärtan små som ger något till andra behövande. Stor kram till er.

Lille O fick alltså mer kärlek idag! ; )Grazie.

Nässelblom och choklad sa...

Härligt energiinlägg! Alla hjärtans dag har börjat bli lite för krävande. förra året stängdes min ena dotters skola helt för att många känner sig utanför och blir ledsna när andra uppvaktas. Det är trist. Däremot tycker jag om de små gesterna man gör mot sina närmaste och att man kanske äter eller fikar något speciellt. Jag har inte ens skrivit något inlägg om detta. Jättebra är att lyfta fram hjärtebarnen. Ha en bra dag med dina poverinos!

Var dags glimtarn sa...

Nässelblom -Är det sant!? Kanske bra att våra är sjuka idag ;O Jag instämmer, de små gesterna. Och hjärtebarnen. Idag ska jag baka små hjärtmuffins, se hur de blir, med blåbär i för magarnas skull, omtänksamt *S*